Magnetyzery Ecomag ® do wody i paliw

Przyznany po raz trzeci atest (poprzednio w 1997 i 2007 roku) Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego - Państwowego Zakładu Higieny HK/W/0931/01/2013: "Magnetyzery ECOMAG zapobiegają wytrącaniu się osadów węglanowych i produktów korozji w instalacjach służących do przesyłania wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi, wody technologicznej i kotłowej."

Pozytywna opinia n/t magnetyzerów Ecomag Urzędu Dozoru Technicznego - CERT nr DC-514-2673/07.

Pozytywna opinia n/t magnetyzerów do paliw Ecomag Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji nr KK/TS/17/00.

Kilkumiesięczne badania Centralnego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Techniki Instalacyjnej INSTAL nt. "Określenie dynamiki usuwania produktów korozji z powierzchni wewnętrznej przewodów w instalacji wody ciepłej po zamontowaniu magnetyzerów Ecomag".

Wnioski: "Przeprowadzone badania wykazały, że po zamontowaniu magnetyzerów Ecomag w instalacji ciepłej wody nastąpił proces usuwania produktów korozji z powierzchni wewnętrznej przewodów. Proces ten przebiegał intensywnie już od pierwszych dni po zamontowaniu... W przypadku równomiernych rozbiorów wody po 24 dniach uzyskano wodę o jakości odpowiadającej wodzie z sieci wodociągowej, tzn. w czasie przepływu przez instalację nie zachodził proces wtórnego zanieczyszczenia wody produktami korozji".

Jedne z pierwszych badań, które zostały przeprowadzone na zlecenie Komitetu Badań Naukowych na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie przez prof. dr hab. Emila Chibowskiego potwierdziły wpływ magnetyzerów na : "...powoduje zmianę szybkości zarodkowania i narastania kryształów CaCO3, zmianę ich formy krystalograficznej (zwiększenie ilości aragonitu) oraz zmianę adhezji do podłoża. We wszystkich układach następowało zmniejszenie liczby osadzonych kryształów."

Następne profesjonalne kilkumiesięczne badania na hamowni silnikowe Politechniki Wrocławskiej, przedstawione następnie na międzynarodowej konferencji KONES dot. zespołów napędowych. Wykonał je dr inż. Andrzej Kaźmierczak. Magnetyzery Multimag zostały zamontowane na silniku diesla SW400. Nastąpił wzrost mocy o 8,33%, obniżenie temperatury spalin o 4,57%, spadek zadymienia o 25%, spadek zawartości CO o 25%, CO2 o 30% i tak głośnego ostatnio ze względu na silniki koncernu VW - NO o 33%. Średnia wartość obniżenia jednostkowego zużycia paliwa jest równa: 10,82%.

Badania ostatniej polskiej konstrukcji samochodowej produkowanej seryjnie wykonane dla firmy AKRA na profesjonalnej klimatyzowanej hamowni w Ośrodku Badawczym Deawoo-FSO w Falenicy k. Warszawy.

Od kwietnia 1998 roku montowano do silników w Polonezach 1.6 wtrysk wielopunktowy Multec firmy Delphi (oznaczenie GSi). Silnik osiągał moc maksymalną 84 KM.

Po zamontowaniu Multimagów nastąpiły bardzo znaczne spadki toksyczności i zużycia paliwa dochodzące do 1 l / 100km.

Magnetyzery były montowane w kilkuset stacjach obsługi Deawoo na terenie całego kraju. Z czasem do tych serwisów dołączyły inne, np. Peugeot, Suzuki, Lovato itd.

Badania zostały przeprowadzone w Przemysłowym Instytucie Motoryzacji i były odpowiedzią na konkurs ogłoszonym przez tygodnik MOTOR, na który nie zgłosił żaden inny dystrybutor ze swoimi magnetyzerami. Zostały sfinansowane całkowicie przez firmy AKRA i TRUST. Na nowoczesnej hamowni podwoziowej badano trzy samochody: Renault Lagunę 1,8l benzyna, Peugeot 406 Familiale 2,0l i Daewoo Lanos 1,5l SE. We wszystkich w jeździe miejskiej i pozamiejskiej uzyskano ok. 10% oszczędności paliwa. Wyniki ogłoszone w tygodniku MOTOR wywołały burzliwą dyskusję w środowisku silnikowców, ale bez merytorycznej chęci żadnej ze stron na ich kontynuowanie. Próbowano jedynie wykazać błędy w metodyce. Nie istniały już wtedy polskie zakłady produkujące silniki.

Praca doktorska dr inż. G. Szyjki, promotor prof. dr hab. inż. Janusz Mysłowski, recenzenci: prof. Sławomir Luft i Tadeusz Bies. W artykule w miesięczniku omówione zostały efekty uzyskane w czasie kilkuletnich testów w silnikach diesla. M.in. spadek zadymienia o ponad 50%, wzrost mocy o 10% i maksymalny spadek zużycia paliwa 16%.

Pokazujemy podstawowe badania, ponieważ szczegółowe związane z optymalnym wykorzystaniem pól magnetycznych stosowanych do różnych paliwa i wody stanowią know-how firmy Akra Sp. z o.o.

Akra Sp. z o. o.

ul. Mangalia 1 02-758 Warszawa     tel. 22-858-34-04, e-mail: biuro@akra.pl

Copyright © Akra sp. z o. o.